tisdag 8 juni 2010

Leveranser

Då har det levererats lite nya busmumrik kläder, alltid lika kul!

Nu när jag har haft lite mycket att göra så hinner jag inte med att sy så mycket till prinsessan och inte då så många nya modeller heller som jag kanske skulle vilja. Det vore ju kul om de som beställer ofta kan få lite olika sorters klänningar att välja mellan. Dock så vill jag gärna provsy dom själv först så de blir ok.

Har betat av lite beställningar nu och har några kvar. Sedan skall jag sy lite nytt!!
Dessa är i storlek lite större och har skickats till ett syskonpar i småland. Deras kusiners mamma är det som har beställt dem. Hon har även fått ett likadant set skickat till sin små men i lite mindre storlek då.
Det har även skickats med lite mössor att ha till kalla sommardagar samt till hösten.

 
Dregglisar är beställda av min kusin vars kompisar har fått barn.

Jacka i velour i omgjort Ottobremönster är skickad till en gammal skolkamrat i Kalmar och hennes 6-månaders dotter. Är verkligen så nöjd med jackan. Skall göra en sådan till prinsessan också när jag får tid. Fodret är i lila interlock. Dock så var det väldigt mycket mer jobb än vad jag hade trott att göra den.


Hon har även beställt ett par hängselbyxor med häng i baken i det gula aptyget. Härliga tycker jag! Det skickades även lite dregglisar och en filt som jag inte bloggar om då filten inte blev bra och dregglisar har ni ju sett massor.


Det har även sytts en ärmlös klänning som min svågers sambos dotter Maja fick av oss i fredags. Har länge velat sy något till henne men har inte hunnit med. Från början skulle det bli en mössa men nu är förhoppningsvis möss vädret förbi så det blev en skön sommarklänning. Och det verkade som om hon gillade den då hon snabbt hoppade i den. Mönster från Meedom 1,5.

6 kommentarer:

  1. Va mycket fint! Jackan är jag imponerad av! Snygg! Hur gjorde du för att få mer häng på hängselbrallorna? Förlängde du bara neråt eller fick du bredda oxå?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, vag mycket fint du sytt! Hoppas prinsessan också får ta del av dina fina kläder sedan =).

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycker härliga saker du gjort! Speciellt velour jackan!! Underbar!

    SvaraRadera
  4. Superfina kläder! Blir så glad att jag har lite stjärntyg på ingång :-)

    SvaraRadera
  5. Onomak: Jag har bara förlängt dem i midjedelen.. hoppas att det funkat. Vet inte riktigt ännu men jag provade på Alva och de fungerade men bebisen som skall ha dem är lite mindre. Vi håller tummarna! Jag är också jättenöjd med jackan.. men vilket jobb det var.

    SvaraRadera
  6. Ojojoj. Hur hinner du sy så mycket när du har en liten? Jag ligger låååångt efter. ;) Fint blir det också. Verkligen bra jobbat.

    SvaraRadera