tisdag 1 juni 2010

Redo för sjön och sandgropen

Har sytt ett par härliga linnebyxor till en pojke i min mammagrupp som skall överlämnas på torsdag. Är väldigt nöjd med resultatet. Hoppas att de passar i storleken annars kan Alva ha dem;)

Tyg: Linnetyg från SoS

Mönster från Meedom form 1 med resår i linningen och snöre vid fötterna. Fickorna har jag sytt dit med eget mönster.




Har även varvat beställningar med lite eget till Prinsessan. Har längtat efter att sy något av fordonstyget och äntligen blev det av.
En långärmad tröja som även kan användas när det är varmt då tyget är ganska tunt och svalt.
Tyg: Fordonstyg från JNY och mudd från ?
Mönster: Ottobre 1/09
Kul att sy lite nya modeller och gillade denna skarpt. Blir definitivt fler tröjor i denna modellen. Skall dock korta ner ärmen lite till nästa gång då vi nu får vika upp mudden. Skall fixa dessa även på denna tröjan.

5 kommentarer:

  1. Jättefina byxor! Hoppas att de passar. Även tröjan är jättefin! Det är så himla fint det rosa/röda fordonstyget.

    SvaraRadera
  2. Finfina byxor, perfekta för sandlådan!

    Och snygg tröja! Jag har försökt sy efter det mönstret en gång, men blev knäpp på fickan! Det var så svårt att få dit kantbandet på den pyttelilla fickan... Du har lyckats bättre, ser jag! :)

    SvaraRadera
  3. Snygga byxor! Vad fint du fick till fickorna! Jättefin modell på prinsessans tröja.

    SvaraRadera
  4. Jättefina byxor!
    Jag fick hem lite fordonstyg igår som jag tänkte skulle bli en tröja till lilleman. Nu blir jag sugen att sy när jag ser prinsessans :)

    SvaraRadera