tisdag 13 december 2011

Lucia och grattis lilla vän

Hoppas att ni alla får en härlig Lucia!

På dagis så tjuvstartade vi igår och prinsessan var tomtenissa. Hon fick ha sin julklänning som jag bloggat om i tidigare inlägg och så sydde jag i söndags kväll en tomteluva. Tyckte själv att den blev riktigt bra! Jag gjorde en garnboll för första gången på typ 20 år. Smart som jag är gjorde jag med enkel tråd så det tog ju en halv kväll.... men nu har jag ju lärt mig till nästa gång:)
Sydde luvan av enkel röd velour från SoS och sedan gjorde jag en kant av samma hjärtvelour från Strömming som jag använde till klänningen. Den vek jag under kanten så att det blev dubbelt i början av luvan och sydde fast den med en stickning där den enfärgade velouren börjar.

Vår bruna kille Malte fyllde 4 år igår och han börjar bli en stor kille nu... Han fick några bitar korv och några kramar i present;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar