lördag 3 december 2011

Är det tanken som räknas??

Vet inte, men man kunde ju hoppas att ni där ute känner att jag varje dag har tanken att blogga men inte hinner... Sista 3 veckorna har varit galna i saker att sy och göra. Haft mycket beställningar, vilket är kanon kul! Sen håller vi på med ett stort sällskaps rum här hemma. Det ska vara klart till jul så det börjar brinna i knutarna. Får lägga upp en bild när det är klart!! Halva vårt hus är en gammal bank där sparbanken förr låg och den delen håller nu på att göras om till ett stort sällskapsrum med soffa, stort matsalsbord, och ett bibliotek med en platsbygd bokhylla som just nu håller på att målas.

Sista veckan har det varit att färdigställa det sista till julmarknaden som är i helgen i Bjursnäs bygdegård, ca 2,5 mil söder om Kalmar. En väldigt mysig marknad med mycket fina saker och jag brukar ofta tycka att det är mycket trams som säljs. Tyvärr så var ju inte vädret så lockande att ge sig ut i idag så det var ingen dunder mängd med människor precis, vilket kändes väldigt trist. Men som mina knallegrannar sa så ska vi inte tappa modet och vi håller tummarna för morgondagen;)

Jag känner i hela huvudet och hela kroppen hur trött jag är... men vill ju så mycket mer...

Bild från marknaden idag;) Mamma var medhjälpare och fotograf!


Sen har vi beställningar som är levererade till Karlstad under helgen och de som har beställt dem kommer få dem under måndagen... 

Först ut en långärmad tröja med björnar som fiskar och multirand till ärm. 


Sen en egen komponerad tröja av beställaren med djungeltyg och klöver tyg till ärmar och kantband. Tycker att den blev en riktigt fräck tröja till grabben!!  


En härlig vintrig och framför allt en härligt röd julklänning i velour. 


Ärmlös klänning med elefanterna som balanserade. Denna levererades i 2 exemplar i 2 olika storlekar till ett syskonpar (tror jag).


Mössor i det populära fordonstyger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar