lördag 26 november 2011

Beställningar levererade del 2

Sitter efter en lite frustrerande natt då den lilla sessan inte alls hade lust att sova vid köksbordet och gör mig redo att ha en heldag för mig själv. Prinsessan är på väg till sin morfar och hans fru för att julbaka och stanna över natten och min man och lillsessan skall vara hemma själva hela dagen idag.

Själv ska jag ha tjejmys med ett gäng tjejer. Börja med ngn timme på stan för att handla några paket till adventskalendrar, sedan en mysfika som efterföljs av bubbelbad och bastu på ett hotell i Kalmar och sedan avslutas med en middag och en del vin i kväll. Ska bli härligt att få rå om sig själv och umgås med sina vänner.

Det som grämer mig lite är stressen som börjar hopa sig i magen över allt som ska göras innan nästa helg. Beställningar som ska levereras till Karlstad ska sys och allt som ska med till marknaden ska bli färdigt. Det blir en vecka med lite mindre sömn kan jag tänka mig. Det är ju liksom det ända sättet att få mer sytid på;)

Nu till själva skälet till inlägget och det är resterande plagg på den beställning som levererades förra helgen.


Tröja med lite längre armar än modellen samt rynk i ärmslut så att det blev lite mer som en tunika. 
Imse Vimse spindel tyg från Liandlo. Vilket tyg!!! 


T-shirt i stl 116 med kantband i det himmelsblå molntyget från JNY. 


Klänning i stl 98 med kort ärm med fem små apor tyget ifrån Liandlo. 


Klänning med lång ärm i lila stjärntyg från JNY. 


Fodrade jeans i stl 74 med brun mudd och bruna moln som foder. Tyget kommer ifrån SoS och JNY.


Body i stl 74 i fem små apor.

1 kommentar:

  1. Så mysigt det lät med tjejkväll! Vad mycket snyggt du sytt! Gillade tröjan med imse vimse spindel jättemycket!

    SvaraRadera