lördag 19 november 2011

Lillsessans nya kläder


Lillprinsessan med sin nya kläder.. hi hi (lät nästan som kejsaren och hans nya kläder) Det är mycket ofta kort på lilla tjejen och hennes kläder nu för tiden och det beror på att hon hamnar på linsen då den andra springer allt som oftast och svårt att få ett vettigt kort på henne...

Denna bodyn har legat urklippt ett bra tag men har haft så mycket annat som måste sys att den har fått ligga på vänt. Men i fredags när den första bunten beställningar var klar och jag laddade inför nästa och alt som ska sys upp till julmarknaden så passade jag på att sy klart denna och ett par fodrade jeans som hon väldigt mycket behövde.

Bodyn är i stl 74 eget mönster och byxorna också. Jeansen är i bomull och fodrade med svart molntyg och svart mudd vid midja och ben.

Bodyn orsakade en massa problem då jag sydde den helt fel. Sydde kuvert ringningen tvärt om och insåg inte detta förrän hela bodyn var klar och jag skulle sätta på knappar. Vid just ett sådant tillfälle skulle man kunna dra sitt hår!! Det var bara att sätta igång och sprätta och sy om. Åhhh, det är just dååå som sömnad är shit men en halvtimme senare när den var klar så var det lika häääärligt som det oftast brukar!!

När man har mycket beställningar till andra busmumrikar är det nödvändigt och så kul att fylla på lite energi med plagg eller andra saker sydda till sina egna små prinsessor.

Och får nu inte glömma att jag ännu en gång skrivit fel datum då julmarknaden i Bjursnäs är.. En vänlig själ mailade mig och påminde mig ännu en gång att jag tagit fel på datum. Det är inte alls den första andvent utan den andra. Alltså den 3-4 dec är Bjursnäs Julmarknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar