tisdag 1 maj 2012

Kalasklänningar till Valborgsfirande...

Då inläggen inte riktigt görs varje dag som jag försökt hålla den senaste tiden beror det på att jag börjat jobba och vardagen börjar ta fart här hemma. Jag jobbar några nätter i veckan och så försöker jag resterande kvällar hålla busmumrik flytande men det finns helt enkelt inte riktigt lika mycket tid längre. I alla fall inte förrän trollungen är färdig inskolad för då är tanken att jag ska avvara lite mer tid på allvar även för busmumrik då butiken även kommer att öppna. Den har legat lite på is de senaste veckorna då allt gått ut på att komma in i nya rutiner. 

Men jag har försökt lite till mina egna små tjejer då det börjar syna i deras garderober inför sommaren. Dessa klänningar syddes likadana då de inte har några syskonmatchningar vilket är kul att ha ibland när man vill kalasa till det;)
Dessa är i en singoalla modell med ficka fram. Liten knapp på fickan till liten tjej... stor knapp till stor tjej;) Tyget är från Liandlo och fickorna från JNY. Det blev riktiga in action bilder då ingen vill stå still och stressade och sena som vi är till valborgsfirande så han jag inte få dom att ställa upp på en bra bild. 
Men syftet att visa klänningarna fungera ändå... 

Bägge tjejerna passar så bra i blått och dessa klänningarna blev jag som jag oftast brukar bli nu för tiden väldigt bra!!!



Prinsessan lärde sig också på självaste Valborgsmässoafton cykla på tvåhjuling med stödhjul då jag råkade tigga till mig en cykel av värdens granne;) Åhhh, vad lycklig detta barn blev. Vilken lycka det var som förälder att se sitt barn med sån lycka inombords. Hon gick omkring hela kvällen och sa "Jag är så glad, mamma"
Idag har vi cyklat hela dagen;) och kommer nog göra många timmar framöver;) 


2 kommentarer:

  1. Så himla fina klänningar, underbart tyg, och söta små tjejer!

    SvaraRadera