lördag 25 augusti 2012

Fika och parklek med rödluvan och råddjuren

Sessans nya klänning i eget val av tyg. Rödluvan... det var min förhoppning också när hon fick välja;) Så himla fint tyg och dessa tyger är i så härligt material. Gillas skarpt!! Denna modell är med raglanärm och så sydde jag dit ett par enfärgade fickor i matchande röd färg. Lite lång modell stl 98. Har nu bestämt mig för att korta av det här mönstret lite grann. 
Bilderna är tagna på lekparken i stadsparken i Kalmar. Vi tog en sväng dit idag när vi var inne och gjorde renoveringsköps ärende till mig idag. Passade på att möta upp mormor för en liten stund tillsammans med fika på gårdagens muffinsbak. 


Trollungen fick en klänning med råddjuren. Har haft detta tyget fast med grundfärg i vitt hemma förut men tog du hem det nyinkomna i blått. Mycket för trollungens skull som passar så bra i blått. 
Ritade en ny modell i torsdags och var tvungen att prova den på henne innan jag syr upp i fler till butiken. Detta är med vanlig ärm och blåa tryckknappar uppe vid axeln. Fickor även på denna i matchande enfärgat. Jag har rynkat bägge klänningarnas fickor med framilonband längs ner och sedan sytt i rynkkanten. 
Är nöjd med modellen men ska lägga till ca 1 cm till runt om i halsen då jag tycker den var lite stor. Eftersom jag har knappar i axeln gör det inte något om den snarare är lite tight.

Jag tycker det är såååå kul när syskonen har lite kul tillsammans och inte alltid råkar i luven på varandra!!
Härligt med syskonkärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar