onsdag 22 augusti 2012

Nytt i butiken.. och en massa kunder!!

Denna veckan har jag varit hemma mycket och jobbat och har då också haft affären öppen under tiden. 
Det har resulterat i en hel del kunder;) 
Det är verkligen så kul och jag blir så glad och nyfiken varje gång det stiger in en ny eller gammal kund genom dörren till butiken!! När dagen går mot sitt slut känner jag mig stolt, nöjd och glad över att få träffat ännu en busmumrik kund;)

Detta är nya plagg som är upphängda i butiken. Dessa långärmade tröjor är framför allt i stl 80-98. Lite olika beroende på vilket tyg. Tygerna är från Znok design, JNY och Liandlo.

Blev även bodys i två olika tyger. 
Den högre i det blå tyget med fåglar blev såld direkt idag till min stammis kund Malin från Norrköping. 
Hon beställde igår en mössa med knut från den sista biten av detta tyg från Liandlo och då passade jag också på att verkligen utnyttja tyget och få ut en body. Och så klart de ville ha även den och matcha mössan med:) 
Den andra är i tyget som är illustrerat efter "fem små apor hoppade i sägen"
Helt underbart tyg enligt mig. Men vilket tyg är inte det??;) 

Blivit en hel del plagg som kanske mer köps till pojkar dessa dagar så nu är det snart tjejernas tur;) ligger lite tyger på lut och väntar. Måste bara prova att sy en klänning i nytt mönster till trollungen för att se hur den blev. 
Tänkte försöka sy lite plagg till tjejerna också då deras höst garderob skriker efter kläder. 


1 kommentar: