torsdag 13 oktober 2011

Inte en elefant utan flera...

Igår kväll sydde jag varsin tröja till tjejerna och blev nöjd även med dem. Provsydde med Coverpron så klart och blev även med de sömmarna nöjd men har lite svårt att förstå hur man egentligen ska göra eller hur ni andra gör när ni fäster dessa trådarna samt avslutar ett upplägg då det inte går att göra som med overlocken och bara dra i tråden.
Likadant när ni gör sömmarna på fel håll och får bak sömmen som stickning på raglanärmen. Tycker ni att att det är svårt att få skarven rätt. Vart lägger ni den?

Jaja, lite att lära alltså!

Nu till själva tröjorna som blev med tyget en elefant balanserade. Lillsessan fick sina ärmar i randigt från JNY och elefanterna är från Liandlo. Mönstret är eget i stl 92 och 74. Ska ändra lite i det stora mönstret och sy in lite i midjan så det blir lite mer figursydd.

Inte så lätt att få dem på samma kort numera då prinsessan springer iväg så fort jag tar fram kameran. Hon vill gärna ta egna kort. Så hon har norpat den gamla söndriga kameran som jag hittade härom dagen i en flyttlåda som inte var uppackad.

Eftersom jag inte fick några svar på min förra fråga så får ni som vet svara här på den om ni vill?? Ang namnlappar som man kan vika och sy fast i en söm och se texten på bägge sidorna. Vart köper ni dem?

Ni skulle höra min lillsessa som sitter i stolen just nu och knarrar. Farfar säger att hon låter som symaskinerna. Kanske kan vara så, hon har ju inte hört annat i sömnen sen hon låg i magen;)





3 kommentarer:

  1. Hej, skulle ju tipsa dej igår men jag glömde... Jag beställde mina namnlappar hos 3-exter.Tror att det tog en månad att få dom.

    SvaraRadera
  2. Tack!! Jag har skickat iväg en förfrågan till dem och det ser ut som om de blir där ifrån..

    SvaraRadera
  3. Försökte kommentera igår, men det gick inte. Nytt försök idag :) jättefina tröjor! Jag har oxå från 3exter. Jättebra service o hjälp! Ett tips med fästningen av tråd, vänta med ena sidosömmen o fålla innan. Då fäster OL täcksömmen. Det blir tyvärr ingen syfestival för mig i år. Är för mycket med huset. Den 8 nov får vi flytta in :)

    SvaraRadera