torsdag 13 oktober 2011

One piece och en fråga??

Jaha, då har jag äntligen prickat av en sak i listan "att vilja sy till mina egna barn". I ca 3 veckor innan marknaden så sydde jag oavbrutet till marknaderna och hann inte sy något till mina egna barn. Vilket då kan göra mig oerhört frustrerad och då tappar jag även lite lusten att sy. Det perfekta är att ha en blandning. För vad gör väl en så glad som att få prova ett nysytt plagg på ett av sina egna små prinsessor.

Nu är One Piece klar till lillsessan och den blev sååå tuff. Modellen är egenkompad och jag är ganska nöjd. Ganska stor i storleken men det gjorde ingenting, då kan hon ju bara ha den så mycket längre... Inte mycket jag behöver ändra på. Nu ska jag göra en till prinsessan också och mönstret till den är redan klart. Jag inväntar bara tillräckligt med tyg då jag när jag skulle klippa ut hennes insåg att det krävs rätt mycket tyg. Så det blir en till henne så fort som jag har lagt in en beställning hos JNY.

Har en liten undran som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med!! Jag skulle vilja ha nya namnlappar till ett projekt jag skall göra och jag vill kunna vika dem och sy dem i en söm så att man kan läsa på bägge sidorna. Ni som har sådana, vart beställer ni dem??? Och vart går det snabbast att få hem namnlappar ifrån??

Jag vet att jag är rätt dålig på att göra kommentarer hos andra när jag läser bloggarna men jag försöker bättra mig lite i taget. Men visst är det kul när man får kommentarer på sina inlägg?? Vore kul om ni skrev ett litet ord även hos mig så jag får veta vem du är som läser och vad du tycker! Så ska även jag skärpa mig;)

Nu till korten!!

Tyg från JNY både på yttertyg och foder i huvan. Blixtlås från Bibbis. Tyvärr blev det ett jacklås och det var det enda jag hade hemma i den storleken som jag behövde. Hade varit betydligt bättre med ett vanligt lås. Men färgen matchade kanon! Och det är ju viktigast;)




1 kommentar: