onsdag 26 oktober 2011

Tyger har kommit ända från Danmark....


och från Strömming i Sverige.... 

Först gången jag beställer från Stoff2000 i Danmark... Det är tack vare ett projekt som jag har på G som jag gjorde det då de hade de tyger som passade. (de är dock inte me här) lite hemligt än så länge;)

Det gick snabbt och få dem men frakten var ofantligt dyr så får se hur jag gör i fortsättningen. 

Det blev mycket tjejfärger denna gång då jag har väldigt mycket "killtyger". Gillar inte att kategorisera dem så men ni förstår nog vad jag menar;)  


Jerseytyg med stjärnor


Jersey med ugglor. 


Randig velour


Randig mudd


Velour med stjärnor.. (åhhh, blinka lilla stjärna som prinsessan säger... )


Härligt björntyg i jersey från Strömming. Det finns även ett randigt tyg i jersey som matchar detta tyg. Jag har tagit hem det med men lyckades inte få upp det i bloggen. Något blev fel. Riktigt härliga höstfärger.

Håller precis på att sy en tröja i detta tyg som jag ska ta med mig på ett busmumrik party i morgon. Och förmodligen åker den med på marknaden i Torsås på fredag.

2 kommentarer: