tisdag 28 februari 2012

Trollungens nya jeans!

Tittade ut genom köksfönstret idag och vad fick jag inte se om en lite snödroppe som tittade upp!!! Lyckan hade varit fullkomlig om bara solen även idag hade tittat fram... Idag är det nämligen grått och regnar... Men det känns att våren är på G!

Många bloggares inlägg handlar nu om vårkänslor och vilken inspiration detta medför sig i form av lite vårigare och somrigare plagg till våra små... och jag ska ju inte vara sämre..
Här kommer ett till..

Trollungen fick sig ett par nya jeans sydda men härlig vårgrön mudd. Den här gröna är verkligen vår och tyvärr är den slut i hyllan nu så det blir att komplettera alla nyinköp med nya muddtyger också, vilket jag helt missade när jag la in beställningar sist.


Grundmönstret kommer från en Ottonbre tidning med nu är det så omgjort att jag kallar det mitt eget. Tror inte att något från ursprungsmönstret är som det ska. 
Ville kunna matcha byxan med lite fler färger i tröjor och tunikor så det fick bli jeansfärgad ficka på dessa och det blev jag väldigt nöjd med. 
Funderade länge på om det skulle bli en mer tjejig färg på mudden men gillar valet. Min mans första kommentar när jag kom ner med de färdiga byxorna var "retro" och det kanske han har rätt i... 
Mudden är från SoS och Jeanstyget har jag ingen aning om vart det kommer ifrån. Men det är mjukt jeanstyg.

1 kommentar:

  1. Jätte jättesnygga! Ja det var en vårig färg på muddarna, skulle köpt sånt jag också när jag tänker efter...blev mer bara tråkiga färger fast jag beställde muddväv och dylikt nyss....

    SvaraRadera