tisdag 14 februari 2012

Vårsol ger vårkänslor


Igår sken solen här i Småland och hela familjen gav sig ut på pulka åkning en bit bort och fikade på varm choklad och vaniljmunkar;) 
Solen värmde så mycket att min man tog av sig jackan och man behövde inte tvinga på barnen vantar utan de klarade sig bra ändå;) Snön på trappan till vår entré droppade och det kändes som om våren var på G. 
(Det har dock bytt skepnad fullkomligt idag och snön yr igen) 

Hade visserligen börjat spåna på mönster och provsytt dessa hattar för en tid sen och ett antal gånger innan jag nu är nöjd men gårdagens sol gjorde att jag kände det ypperligt att få dem klara! 
Våra vänner som åker till Australien i två månader på måndag fick med sig en present idag när de var här och fikade då mannen i familjen hjälpt mig skotta vår uppfart när jag var gräsänka här hemma. 
En i cerise och rosa till deras tjej i stl 2-4/5 år och en till lillkillen i stl 6 mån-2 år. 

Idéen med resår bak på mössan kan jag inte ta på mig själv utan det kommer från bloggaren IrmaOtto
Det gör att hatten blir användbar under mycket längre tid och så sitter den på mycket bättre;)

Dessa kommer sys upp i massor till våren och man kan också beställa. Jag kommer inom kort uppdatera kollektionen och priser på hemsidan busmumrik då det tillkommit en del under senare tid. 
Jag kommer även få hem lite nya jerseytyger och bomullstyger till hattarna under de närmsta veckorna som kommer så håll utkik i albumet för tyger som även där kommer uppdateras. 

Hoppas att vår vänners barn kommer få nytta av dessa i solen den närmsta tiden!! Inte alls avundsjuk;)






5 kommentarer:

  1. Åh vad fina hattar! Snyggt med kantningen och smart med resår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tack!! Ja, resåren är en jättehit;)

      Radera
  2. Snygga! Varifrån kommer de fina stjärntygerna?
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!

      Tack! Jag blir osäker nu vart stjärntygerna är ifrån... men har nog köpt dem hos Ohlssons tyger i Karlstad;) (tror jag)

      Radera
  3. Jättefina, verkligen! Två sånna får det bli framåt våren! =)

    SvaraRadera