måndag 9 april 2012

Ett års kalas med busmumrik outfit

Vår lilla tös fyllde förra helgen 1 år och idag har vi haft hennes andra och sista kalas för denna gång;)

Jag köpte för ett tag sen lite mönster från Etsy.com, det var framför allt kjol mönster och dessa kan jag även använda för att sälja vidare i liten skala. Vilket ju passade perfekt;)

Detta är en liten ballongkjol och ska kanske främst göras i bomullstyg eller kanske det också går i jersey. Men jag var ute efter en jeanskjol så jag provade med ett lite tunnare jeanstyg. Tyckte den blev så söt! Kjolen går precis över knäna, vilket gör att den inte är i vägen när hon ska krypa.

Tröjan är också busmumrik och det är en enfärgad tröja med rynk i ärmen. Jag har piffat upp den lite med knappar i halsen. För att skydda så att det inte blir oskönt på insidan av tröjan efter knapparna så har jag strykt på mellanlägg. Gillar denna tröjan också! Perfekt att ha när man syr enfärgat, för då händer det ändå något!

Här kommer lite bilder på vår 1-åring som aldrig kan sitta still!!





2 kommentarer: