söndag 8 april 2012

Klänningar i par

På det senaste busmumrik partyt beställdes två klänningar av värdinnan och en av dessa skulle vara en present. Därför fick jag göra dessa först och leverera dem lite tidigare än resten av leveransen som kommer att levereras senare denna veckan.

Härliga kombinationer.... Ett bra exempel på hur en klänning med samma mönster kan se så olika ut beroende på tyget. Man kan göra många variationer... bara fantasin som sätter stopp! 


Tyg med ugglor ifrån Stoff2000 och fickor i orange mudd från SoS. Mönster med fastsydd kuvertöppning och rynk på bröstet. Stl 86


Brunt klöver ifrån Liandlo med fickor i rosa jersey med vita stjärnor ifrån samma ställe. Stl 74. Denna klänning fick en öppning på den ena sidan av kuvertöppningen och där sattes det dit två rosa tryckknappar som är inköpta på Etsy.com.

Det här mönstret är verkligen en av mina favoriter!!

Kunde inte låta bli att lägga ut denna bild på mina små inspirationskällor. 
Våra små hjärtan!!!
Ofta river jag mitt hår och räknar till tio...  men vilken tur att det efter några minuter finns sån kärlek till dem att man skulle kunna vända sig ut och in för dem! 

Vill tacka min man för att han i allra högsta grad har bidragit till dessa underverk;) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar