torsdag 26 april 2012

Vita små lamm....

När jag köpte det här tyget så var jag fast bestämd att trollungen skulle få sig ett plagg i det. Det passar henne på något sätt helt perfekt. Det fick bli en klänning i egen modell med dekorsömmar ifrån coverpron. Gillar dessa sömmar så men tycker att det är lite krångligt att få till det. Det gäller att jag inte stannar under sträckan när jag syr för då fångar inte nålen upp tråden och det blir ögglor. Någon som vet hur jag kommer ifrån detta? Sen tycker jag att tyget drar sig ganska mycket. Vet inte om det finns ngn inställning som minskar pressarfotstrycket. Ska kolla det innan nästa plagg ska sys;) 

Tyget är från Liandlo och illustrerat av Ahlard som jag även tagit inspiration ifrån när jag sydde fickan. I ärmsluten gjorde jag varken kantband eller mudd utan sydde upp med dekorsöm. Ska bli kul att se hur det sitter på. Gillar verkligen denna klänning! Hoppas trollungen gör det också;) 



1 kommentar: