måndag 2 april 2012

Klänning och solhatt... del 1 av leverans

Det blev leverans av plagg som beställdes på ett busmumrik i fredags.

Rapporterar första delen nu...

Klänning med fastsydd kuvertöppning och rynk fram och bak. Tyget är det sista jag hade kvar av rosa molntyg från JNY. Det är nästan en tår fälls då jag har legat på den här biten länge för att ev sy något till tjejerna men samtidigt känner jag nog så när många av tygerna tar slut och inte går att beställa mer av. Man drar ut på det så länge det går;) Men nu var tiden kommen....

Solhatten var sydd till trollungen och jag hade med den på partyt. Då de blev sugna på en likadan fick den byta ägare;) Blir att sy en ny till 1-åringen som fyllde år i torsdags.

I veckan som kommer så blir det mycket tid framför symaskinen... Det ska sys en massa nya beställningar som blev på partyt hos en vän i torsdags och så har jag lite mössor och en massa solhattar att sy till Prinsar och små sessor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar