torsdag 22 mars 2012

Jacka eller kanske snarare varm och mysig tröja...

Det är ett mönster till en tröja utan huva med dragkedja. Den kan göras fodrad eller ofodrad och den blir nog kanon att göras med velour. Denna kommer att läggas till i kollektionen inom kort. Så fort jag får tid att göra i ordning lite mönster. Får göras snart! Denna är till prinsessan och är sydd i ett härligt lite pälsliknande tyg som jag köpte på syfestivalen i höstas hos Nea Nobelle. Tröjan är fodrad med jerseytyg från JNY. Denna är alldeles för tjock för att användas inomhus och får agera perfekt vårjacka och myströja på lite kyligare sommarkvällar;)

Nu ska det göras en likadan till trollungen... det är inte ofta jag syr likadana plagg till dem. Men nu vore det kul ifall de har lika.

Igår sydde jag också 2 mössor i enfärgat jerseytyg med en stjärnapplikation i ljust jeanstyg. Tuffa, tycker jag!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar