tisdag 13 mars 2012

Smak av sommar!

Igår åkte jag och mina ögonstenar på en utflykt till Kalmars 4H-gård Skälby med två av mina vänner och deras barn. Vi hade en helt underbar dag då vädret verkligen uppfyllde allas förväntningar. Vi fick ta av oss och framförallt barnen plagg efter plagg då solens strålar och ingen vind verkligen värmde.
Våren är verkligen min favorit bland högtiderna då jag gillar solen som börjar värma lite lagom och den friska luften. Det säger jag i alla fall ca 2-3 veckor till, fram till näsan börjar rinna och det kliar något fruktansvärt i ögonen.... men fram tills dess;)

Då gårdagens tema så klart var mösso!r, tycker jag att vi fortsätter på det idag me...
Den lilla trollungens korg rensades i helgen ut på de mössor som var för små och byttes ut med ett par nya , tuffa och färgglada vårmössor i en större storlek:) Shit, hon har blivit stor nu... 1 år den 31 mars och jag förstår verkligen inte att det har gått så fort;)

Jag är av den åsikten att barnen kan inte ha för många mössor! Det är kanske lätt för mig att säga som kan sy hur många jag vill... men jag gillar verkligen mössor då de oftast har en på sig och det gör att man kan växla lite beroende på vilket humör de är på.



                           


Jag har också lyckats få bilder på de två nya sommarklänningarna till tjejerna och det är i tyger från Znok design. Klänningarna är i stl 86 och 98. Jag gillar denna modellen för de är inte så långa... utan lite mer mitt emellan tunika och klänning.









2 kommentarer:

  1. Väldigt fina mössor på barnen!

    Ha en härlig tisdagskväll & va rädd om dig
    ♥ Vårkramar från Kungsbacka ♥

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vårbilder! Visst är det kul med färgglada mössor :)

    SvaraRadera