torsdag 15 mars 2012

Vårscarf och "blinka lilla stjärna" hatts


Oftast när det tillkommer något i busmumriks kollektion är det för att mina egna barn behöver något och denna gången var det också så... Något att ha i halsen men som inte är för varmt nu när våren kommit på allvar. En större modell av dregglis. Vi kallar denna för större scarf och den passar små barn likaväl som stora barn upp till 3 års åldern. Går att matcha i villka tyger man vill! Mönstrat, enfärgat, jersey tyg och även fleece eller velour om man vill... Dessa är i one size. 
Denna är gjord i en härligt vårig grön från JNY men samma gröna färg på baksidan fast med stjärnor på. 


För ett tag sen bloggade jag om ett par vänner som skulle åka på semester till Australien till makens familj och de behövde ju ett par solhattar. De fick dom i present innan de åkte.
Prinsessan har sagt flera gånger att hon vill ha en likadan med "blinka lilla stjärna". Hon gillar stjärnor!!
Och efter att så många gånger gått in i syrummet med förhoppningar om att den skulle vara klar och jag fått se besvikelsen i hennes ansikte över att den inte var sydd kände jag ett uns dåligt samvete. Så jag tog tag i det och sydde den klart;)
Fodret är i tyg från Panduro och jag tror stjärntyget är ifrån SoS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar