fredag 2 mars 2012

Syskonkombos

En kär vän till mig var här för 2 veckor sedan med hennes man och barn. Vi hade en underbar helg och det var så kul att ses igen!! Det var nämligen ett bra tag sen vi sist sågs... 
De sov i gästrummet, samma rum som jag har som mitt kontor/syrum vilket inte kan vara mer passande om man vill att någon ska beställa kläder.. Då ser dem ju tygerna de sista de gör innan de somnar och det första när de vaknar;) 

Det härliga med att kunna sälja plagg efter beställningar på det sätt man gör är att man kan matcha och mixa som man vill som man inte har möjlighet till annars. Att man kan matcha tjej och kille i olika storlekar. Så kul på partyn när kunden själv drar och drömmer om vilka tyger och kombos de vill göra;) 

Det blev en syskonkombo av ränder/stjärnor. Eftersom jag inte hade fullt så mycket kvar av varje tyg vilket blev att jag fick sy en skärning på klänningen. Och det blev ju riktigt bra... så det kommer jag göra på fler plagg. Den randiga t-shirten har stjärnor på baksidan. 
Både min vän och jag fick känslan av att framsidan var baksidan så nu ska jag tillägga stjärnor påsydda på  framsidans ränder för att få lite liv i det.. Får återkomma med bild på det när det är klart... T-shirten är i stl 122 och klänningen i stl 104. Tygerna kommer ifrån Mjuka tyger.



Fordonsmatchning med lite detaljer. Killen fick lite dekorationssömmar och tjejen fick fickor i jeansfärgat bomullstyg. Gillade verkligen den här gröna både till t-shirt och tunikan. Härligt vårigt!!!
Denna tunika är med rynk i hals och i ärmsluten. Vill göra en sådan här till mina tjejer också!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar