tisdag 6 mars 2012

Nya kläder in action...


Trollungen fick en ny klänning i den lilla biten resttyg som blev över från pandatyget efter att jag klippt ut 2 beställningar. Hade blivit ännu mer nöjd om det även hade räckt till armarna men nu när det inte gjorde det så är jag nöjd ändå.
För att göra klänningen lite extra arbetad gjorde jag en applikation på en panda som jag satte på det randiga tyget. Hann inte fota klänningen innan den sattes på och sen var det inte så lätt att få henne still.. Först ville hon vara lite anonym men sedan gick hon med på att bli fotad;) 

Klänningen är den vanliga klänningsmodellen som jag har gjort ett sprund i i raglansömmen till ärmen och satt en svart tryckknapp som jag köpt på etsy.com




Vågade inte ge trollungen hennes klänning förrän jag gjort en klar även till prinsessan då jag vet att hon nu för tiden då blir väldigt ledsen... därför provade jag en ny modell från senaste Ottobre tidningen.
Gillade denna klänningen väldigt mycket!! Kommer bli många fler med lite varianter på och lite justeringar.
Tänkte jag skulle ta kort på denna innan hon skitade ner den på dagis så den blev innan avfart dit. Lite morgonmosig med napp i munnen men började sen mjukna upp lite och jag lyckades till och med få en bild utan napp på en glad tjej!!






Mina fina tjejer!!!
Ni gör mig lyckligast i hela världen!!

1 kommentar:

  1. åh vad fina tjejer du har! i så fina kläder, pandan var väldigt fin!

    SvaraRadera