fredag 19 mars 2010

Lite nyttoprylar

Varje dag ser jag fler och fler kläder här hemma som jag inte har bloggat om och det är ju lite synd. Får försöka få lite från det obloggade varje gång så kanske jag kommer ifatt mig.

Idag har jag i alla fall sytt lite nyttoprylar med lite inspiration ifrån Le petit. Det fick bli en sits till Ikeas Antilop stol. Det blev dock inte precis som det mönstret som finns på Burdastyle utan jag gjorde om det lite och struntade i att sy bakdelen som skall omfamna ryggen på stolen.

Material: vaxduk från Stoff o Stil



Dessa haklappar har jag velat sy länge men det har inte riktigt blivit av. Nu skall vi resa bort nästa vecka och bo på hotell. Vi skall följa med maken på jobb. Då behöver vi bra haklappar som vi kan torka av. De vi har använt hemma har varit mjuka i frotté och har behövts tvättas för att bli riktigt rena.





Material: vaxduk från Stoff o Stil samt snedslå ifrån Åhlens.

Blev väldigt nöjd! Gjorde två olika med busmumrik loggan på olika ställen. Har inte riktigt bestämt mig för vilken jag tycker bäst om. Vad tycker ni?

Jag tänkte även visa ett par byxor som jag sydde för ett bra tag sen. Tror att det var mina första byxor men mudden blev inte riktigt bra så de användes inte. Sen klippte jag bort den gamla mudden och sydde dit en ny. Och tusan vad nöjd jag blev! Nu används de flitigt och jag gillar färgen på mudden.



Mönster: Från någon lånad bok ifrån Biblioteket.

Tyg: Jofotex och mudden ifrån Mjuka Tyger

På söndag skall vi som sagt åka hemifrån för att vara borta en vecka. Det blir en liten rundresa för att bl a följa med på Tobbes jobb och passa på att hälsa på lite vänner. Jag har sytt lite till en väninnas barn, en pojke och en flicka och det skall bli så kul att träffa dem. Här kommer lite smakprov. En av mössorna skall prinsessan få.



Mönster: Eget omgjort mönster från Baby Cool

Tyg: Från JNY och vilket tyg!!



Två lite tjockare mössor med fleece till foder. Det är ju lite för kallt ännu för att använda vårmössorna.



Nu blev det väldigt mycket bilder och jag hinner inte riktigt med att skriva så mycket. Som ni vet sover någon lite dåligt och det gäller att passa på när hon fortfarande snusar gott... det kan dock förändras väldigt snabbt så nu skall jag passa på att avrunda.

Ha en trevlig fredags kväll!!

4 kommentarer:

  1. Oj vad mycket fint! Jag tycker det var snyggare med lappen nere på fickan. Kanske för att jag själv sätter där ;)
    Vilka fina mössor! Tror dina små vänner blir jätteglada för dom!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. här går det undan! ;-) Vad många fina saker du hunnit göra. Tycker lapparna sitter bra som du gjort, på fickan om de har ficka och på sidan om det är en "enkel" haklapp.

    Trevlig helg och rundresa!

    SvaraRadera
  3. Jag är imponerad av hur mycket du hunnit sy! Massa fina saker! Sittdynan blev snygg i svart och vitt. Ha det så trevligt på er resa!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina mössor. Och dregglisen var supersöt. Jag ska själv sy mina allra första dregglisar nu för min syrra har en riktigt kräkig bebbe. Ska bli skoj. Hoppas de blir lika bra som din blev. Och så impad jag är över att du "inte hinner blogga om allt du sytt". Önskar jag också hade kunnat få tid till att sy så mycket att jag inte hinner blogga :-)

    SvaraRadera